loading...
dfdfdf
fdfdfdf بازدید : 31 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (1)

به گزارش قانون، چند روز پیش نمایندگان مجلس طرحی را به تصویب رساندند که استفاده از تجهیزات دریافت ماهواره ۶ ماه تا ۲ سال حبس، جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا و تا ۷۴ ضربه شلاق مجازات دارد.

هر چند در سال جاری یکی از طرح های نیروی انتظامی جمع آوری بشقاب ماهواره ها از پشت بام ها بود و مخالفان و موافقانی داشت، اما در نهایت این طرح مانند سال های گذشته محکوم به شکست بود و نتوانست مردم را از استفاده مجدد آن باز دارند.

اگر نگاهی به قوانین تصویب شده در ۱۷ سال گذشته درباره استفاده از تجهیزات ماهواره کنیم، به این نتیجه می رسیم که نیمی از مردم جامعه ما مجرم هستند. در واقع بر کسی پوشیده نیست که ماهواره در بیشتر خانواده های ایرانی جای خود را باز کرده است و این قوانین تغییری در رفتار مصرف کنندگان نداشته است.

از ۱۷ سال پیش تاکنون

از سال ۷۳ تاکنون قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره تغییری نکرده است. این قانون دارای ۱۱ ماده است و آیین نامه اجرایی آن هم در ۱۴ ماده تصویب شده است. به موجب ماده ۹ قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره استفاده کنندگانِ ماهواره علاوه بر ضبط و مصادره اموال به مجازات نقدی از یک میلیون تا سه میلیون ریال محکوم می شوند.

ضمن اینکه حمل، نگهداری، نصب و تعمیر تجهیزات دریافت از ماهواره ممنوع و کسانی که چنین عملی انجام می دهند به مجازات نقدی از یک تا پنج میلیون ریال محکوم می شوند. همچنین به موجب ماده ۸ این قانون، واردکنندگان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان تجهیزات دریافت از ماهواره علاوه بر ضبط و مصادره اموال، ده تا یکصد میلیون ریال مجازات می شوند.

در ابتدای اجرایی شدن این قانون یعنی ۱۷ سال پیش، ماهواره کم کم وارد خانه های ایرانی شده بود، اما در حال حاضر همه چیز تغییر کرده است. دنیای ارتباطات و استفاده از این تکنولوژی به قدری با زندگی روزانه مردم عجین شده که این نوع قانونگذاری توسط بسیاری از منتقدان مورد قبول واقع نشده و براین باورند که باید راه حل اساسی تری پیدا شود.

واقعیت این است که روز به روز بر تعداد استفاده کنندگان از ماهواره افزوده می شود و در این ۱۷ سال هم این قانون نه تنها بازدارنده نبوده بلکه مردم به راحتی از آن سرپیچی کرده اند.

برخی از کارشناسان حقوقی به ناکارآمد بودن قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات ماهواره ای معتقد هستند و بر این باورند که در عرصه ارتباطات جمع آوری تجهیزات ماهواره ای مانند این می ماند که به دلیل استفاده مردم از اینترنت، کامپیوترها را از خانه مردم جمع کنند.

به هرحال نمایندگان در آخرین روزهای مجلس هشتم قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات ماهواره سفت و بسته تر کردند به امید اینکه تغییری در رفتار مصرف کنندگان ایجاد شود.
fdfdfdf بازدید : 42 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

Windows 7 Manager یک ابزار سیستمی هست که شما را در بهینه سازی، تنظیم و پاکسازی ویندوز 7 یاری میکند. این نرم افزار سرعت و امنیت سیستم شما را بالا برده و به شما این امکان را میدهد تا به آسانی ویندوز 7 خود را متناسب با سلیقه خودتان تغییر دهید!

ویژگی ها
اطلاعات سیستم: اطلاعات جزئی سخت افزارهای موجود بر روی سیستم را با این نرم افزار دریافت کنید. این نرم افزار قابلیت نمایش تمامی پردازش های فعلی سیستم را به صورت جزیی دارا می باشد.
بهینه سازی: سیستم خود را برای سریع تر بالا آمدن و خاموش شدن تنظیم کنید! با اعمال تنظیمات سخت افزاری قدرت و کارایی سیستم خود را افزایش دهید.
پاک سازی: این نرم افزار با نمودار هایی که در اختیار شما قرار میدهد به شما این امکان را میدهد تا از آنچه در هارد دیسک شما قرار دارد اطلاعات جزیی در دست داشته باشید و نسبت به حذف و یا جابجایی اطلاعات خود اقدام کنید!

fdfdfdf بازدید : 64 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


اگه دلتون می خواد فایلهاتونو تو یک سایت مطمئن آپلود کنید بهتر است که از این  سایت استفاده کنید.امکان آپلود عمومی و خصوصی و تا سقف 199 مگابایت را نیز داراست.فرمت های که برای آپلود پشتیبانی می شود عبارت است:

.MKV, .JPG, .JPEG, .GIF, .PNG, .BMP, .ICO, .PSD, .RAW, .TGA, .TIF, .TIFF, .DXF, .DWG, .CPT, .CDF, .PDF, .SWF, .FLA, .DOC, .DOCX, .PPT, .PPTX, .XLS, .XLSX, .GZ, .BZ2, .FLV, .SWI, .CSS, .MP4, .3GP, .AVI, .DAT, .WMV, .OGG, .ZIP, .RAR, .JOE, .JFIF, .DIB, .IMG, .AAC, .IFO, .SRT, .SUB, .PLS, .ASF, .TXT, .BZ2, .SCR, .FON, .JSK, .TTF, .RMBV, .AVO, .XML, .DIVX, .SISX, .JAR, .JAD, .TAR, .MP3, and .TORRENT

 
fdfdfdf بازدید : 30 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
پیش بینی ستاره شناسان:
2012 ملک عبدالله می میرد و آل سعود پایان می یابد


عربستان پس از سقوط آل سعود به چند تکه تبدیل خواهد شد. «پل ملک فهد» نیز که تنها راه ارتباط زمینی میان عربستان سعودی با بحرین است، در این سال از وجود محو خواهد شد.

fdfdfdf بازدید : 43 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شرکت Henge Docks در نمایشگاه CES 2012یک داک به درد بخور را معرفی کرده که حسابی کاربران مک بوک ایر را سرشوق خواهد آورد. از حالا همه دارندگان مک بوک ایر باریک اندام می توانند خوشحال باشند که با یک ابزار جانبی ساده کامپیوتر رومیزی هم خواهند داشت. این داک برای هر دو نوع مک بوک ایر ۱۱ و ۱۳ اینچ تولید خواهد شد. بر روی این داک شما بدون هیچ دردسر و تنظیم اضافه ای، پورت های یو اس بی و Mini Displayportرا در اختیار خواهید داشت.از همین حالا در سایت این شرکت می توانید برای پیش سفارش هر دو نوع این داک ها با قیمت ۵۵ و ۶۰ دلار اقدام کنید.
fdfdfdf بازدید : 54 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


مایکروسافت دیروز در نمایشگاه CES از آمدن نسخه HTML 5 بازی محبوب Cut The Rope برای اینترنت اکسپلورر ۹ خبر داد. اگر از کاربران تلفن های هوشمند باشید قطعا نام این بازی برای شما آشناست. کمپانی سازنده این بازی (zeptoLab) در همکاری خود با مایکروسافت این بازی را با ۲۵ مرحله برای علاقه مندان عرضه کرد.

گبی هگبرت، مدیر تیم اینترنت اکسپلورر در انگلستان، توضیح داد که اپلیکیشن های تحت وب قسمتی از زیبایی های آخرین نسخه مرورگر مایکروسافت هستند که قرار است به پیشرفت وب کمک کنند. مایکروسافت در گذشته نیز از عرضه این بازی برای ویندوز ۸ خبر داده بود.

به نظر میرسد این تلاش مایکروسافت پاسخی به رقیب خود یعنی گوگل کروم و اجرای بازی Angry Birds بر روی آن مرورگر باشد. در نهایت اگر از طرفداران سرسخت این بازی هستید با pin کردن وبسایت آن به مرورگرتان می تواند از ۷ مرحله اضافه تر نیز بهره مند شوید.

البته برای بازی کردن نیاز نیست حتما از اینترنت اکسپلورر نسخه 9 استفاده کنید. کافی است با یکی از مرورگرهای مدرن که از HTML5 پشتیبانی می کنند، به وب سایت بازی سر بزنیدو از این بازی اعتیاد آور لذت ببرید. این روزها می توانید در کنار خواندن اخبار نمایشگاه CES در نارنجی، با بازی Cut the Ropeهم حسابی سرگرم شوید.

fdfdfdf بازدید : 27 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


چندی پیش شاهد لو رفتن ویدیوی کوتاهی از اولترابوک جدید HP با نام Spectre و شایعاتی در خصوص مشخصات آن بودیم. و حالا شرکت اچ پی بالاخره در CESبه معرفی این اولترابوک مرموز و زیبا پرداخته است. به نظر می رسد که Spectre نسل جدیدی از محصولات اچ پی در دنیای لپ تاپ های فوق نازک باشد. بخش پشتی صفحه نمایش (درب) این اولترابوک از جنس شیشه بوده و صفحه نمایش HD آن رزولوشن 1600 در 900 پیکسلی دارد. پورت های خروجی آن شامل HDMI، یو اس بی 3‪.‬0 و mini Displayport هستند. البته برخی از منابع از وجود پورت تاندربولت در این لپ تاپ و همچنین باتری ۹ ساعته آن خبر می دهند.

شیشه پشت درب آن از نوع گوریلا گلاس بوده و قرار نیست که به این راحتی شکسته و یا خش بردارد. شما می توانید این مدل جدید سری انوی را که به یک SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت هم مجهز شده، به قیمت ۱۴۰۰ دلار خریداری کنید. البته در صورت نیاز می توانید حافظه داخلی آن را تا ۲۵۶ گیگابایت هم افزایش دهید. اولترابوک جدید اچ پی با سیستم صوتی Beats و پردازنده های اینتل Core i5 و i7 از فوریه به بازار عرضه خواهد شد.


fdfdfdf بازدید : 39 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


در CESامسال، Acer قصد دارد با عرضه Aspire S5، حسابی جایگاه خود در بازار اولترا بوک ها را تثبیت کند.این گجت ۱۳.۳ اینچی، نازکترین اولترا بوک دنیا با این اندازه صفحه نمایش بوده و کمتر از 1350 گرم وزن دارد. ضخامت اسپیر اس 5 حداکثر به 15 میلیمتر می رسد. بدنه این لپ تاپ از آلیاژ منیزیوم-آلومینیوم و به رنگ عقیق سیاه بوده، به پورت های HDMI، یو اس بی 3‪.‬0 و تاندربولت! مجهز است. این اولترابوک مجهز به SSD و پردازنده سری Core اینتل، قرار است از نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه شود. اما هنوز چیز بیشتری درباره جزئیات فنی و قیمت آن نمی دانیم.




تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 94
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 22
  • بازدید کلی : 11,590